Pagini

luni, 5 decembrie 2011

artdeco, atat cat m-am priceput


imi plac filmele care stiu ca se termina cu bine. pentru ca e mai interesanta calatoria pana la final. si pentru ca in aceasta calatorie poti avea parte de surprize extraordinare. cum a fost aceasta intalnire cu o casa artdeco din episodul "The Underdog" , sezonul 5 Poirot.
m-am oprit chiar la mijlocul filmului si am copiat cadrele, dupa care am vazut si finalul episodului. am cautat ore in sir pe net aceasta casa, as vrea sa stiu unde se afla si mi-as dori foarte tare sa o vad in realitate. nu am gasit info. sezonul 5 din poirot este produs undeva pe la inceputul anilor '90 asadar, daca ea exista in realitate, ar trebui sa arate aproape la fel ca in film. mi-e foarte greu sa cred ca este pe un platou de filmare, mai ales ca interiorul - ma refer mai mult la scarile si geamurile rotunde - se potriveste asa de bine cu exteriorul. aseara, din nefericire pentru mine, am citit ca frumoasa casuta englezeasca din The Holiday este facuta din carton, si a fost special construita pentru fimare, nu e nimic autentic acolo. m-am intristat. sper ca aceasta casa sa existe inca.
sa revenim la artdeco. pentru mine, profan in ale arhitecturii, probabil mi-a fost la indemana sa recunosc stilul artdeco , modernist in aceasta casa datorita formelor sale geometrice - rotund, oval, dreptunghiuri la ferestre si, o surpriza placuta - o falsa simetrie intre cele doua laturi ale ei. in mod special mi-a placut tencuiala acestei case.














atat cat am putut intui eu vazand fimul, intr-una din laturile rotunde se afla un living, iar in cealalta ( de fapt ovala mai degraba ) camera de dining.
de fapt si partea din mijloc are o forma ovala, asadar intrarea, daca aceasta este intrarea principala, da imediat intr-un hol cu pereti rotunzi si o foarte frumoasa scara de metal.




























aceasta casa este artdeco "all the way" de la arhitectura pana la pereti, decoratiuni, nimic nu a fost uitat. podeaua de la intrare are desenate modele geometrice, cele trei bare de metal ale scarilor se regasesc in dungile verticale de pe perete, ceasul din firida este artdeco, in living bautura este adusa pe o prea-moderna masuta cu rotile, in dining peretii sunt imbracati in lemn lacuit, iar unul din cadre arata si o vaza again..artdeco. pana si oglinda dintr-un dormitor are niste mansoane de metal care aduc asa cu un motiv dintr-o decoratiune egipteana.




























probabil ca asta o si face usor de descifrat, mai ales de catre novici ca mine. in fine, oricum ar fi, recunosc ca m-a inspirat. nu cred ca este un stil pe care sa-l adopt vreodata personal. m-am gandit insa foarte mult la persoanele care si-au dorit sa aiba prin anii '20-'30 o casa construita si decorata intr-un asemenea stil. cu siguranta erau oameni cu bani, dar si cu gust. probabil ca la acea vreme casa era vazuta ca o curiozitate, sau poate ca pe un moft si nu ca o constructie care sa reziste atatea decenii. tocmai de aceea cred ca e important ca, atunci cand construiesti o casa sa te uiti mai mult in viitor decat in prezent.
in final, sa fi fost atat de tare influentata vizual, sau motivele geometrice de pe fusta personajului se potrivesc cu cele ale ferestrei din stanga imaginii ? :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu